Stichting MediaGeheugen

Sinds 1951 is vrijwel elke Nederlander opgegroeid met televisie. Iedereen heeft wel een favoriet programma. Hoe vaak wordt er niet gezegd ‘Weet je nog’, gevolgd door een naam als ‘Een van de Acht’ , ‘Sonja op zaterdag’ of ‘Ja zuster, Nee zuster’? Televisie heeft ons generatieslang vermaakt, geholpen onze mening te vormen, ons gedrag beïnvloed en zo onze recente Nederlandse geschiedenis meebepaald.

Wat weten we nu nog, en straks? Naar wie hebben we gekeken en geluisterd? Met welke gebeurtenissen hebben we meegeleefd? Hoe ging het er achter de schermen aan toe? Stichting MediaGeheugen geeft mensen die hebben bijgedragen aan ruim 60 jaar geschiedenis een podium en legt hun verhalen vast in een audiovisueel archief. Denk aan interviews met de grondleggers, programmamakers en presentatoren. Zo wordt een compleet historisch beeld toegevoegd aan onze rijke Nederlandse geschiedenis.